I.Šimonytė atleido “Maxima” savininką Numą nuo 5 mln. eurų mokesčių, kai “Maxima” sutiko sunaikinti laisvą spaudą

0

Aurimas Drižius

Kaip žinia, šiuo metu Lietuvoje visi prekybos tinklai parduoda tik vieną teisingą nacionalinį dienraštį ‘Lietuvos rytas”. Prieš kelis metus buvo leidžiami net keli dienraščiai – “Respublika”, “Vakaro žinios”, “Lietuvos žinios” ir “Verslo žinios”. Vėliau prekybos tinklai ėmėsi naikinti laisvą spaudą – iš pradžių tokia spaudos platinimo monopolininkė UAB “Press Express” (tiekianti spaudą “Maximai”, Iki ir Rimi tinklams) nurodė, kad juose daugiau nebus prekiaujama “Laisvu laikraščiu” (nors vien perparduodama mūsų savaitraštį ši įmonė uždirbdavo apie 50 tūkst. eurų per metus). Sprendimas buvo motyvuojamas tuo, kad neva “Laisvas laikraštis” yra neetiškas (tokiu jį paskelbė Žurnalistų etikos inspekcijos tarnyba). Iš pradžių nekreipiau dėmesio į šios tarnybos priekabiavimus prie laisvos spaudos, vėliau ėmiau bylinėtis ir teismas visas ŽEIT pretenzijas paskelbė neteisėtomis. Tačiau “Laisvas laikraštis” į prekybą negražintas, nors į “Press Express” ne kartą kreipiausi.

Vėliau valdžia ėmėsi naikinti dar likusią laisvą spaudą – 2022 m. kovą visi prekybos tinklai (Maxima, Rimi. Iki ir Norfa) vienu balsu paskelbė, kad daugiau nebeprekiaus nei “Respublika”, nei “Vakaro žiniomis” ar “Laisvu laikraščiu”. Prekybos tinklų bosai perdavė, kad jų pirkėjai reikalauja, kad šia spauda daugiau tinklai nebeprekiautų, pasipiktinę tuo, kai ši spauda nušviečia įvykius Lietuvoje ir pasaulyje.

Galima tik gerėtis, kaip “Verslo žinios” pateikė šią džiugią žinią :

https://www.vz.lt/rinkodara/medijos/2022/02/28/iki-del-dezinformacijos-atsisake-respublikos-ir-vakaro-ziniu

Tokie barysai nesupranta, kad jie sekantys, arba turės šokti pagal šimonyčių dūdelę, ką barysai jau labai seniai daro. Tačiau kam tada apsimetinėti, kad atlieki savo pagrindinę funkciją – kritikuoti valdžią?

Tada padaviau “Norfą” į teismą, ir “Norfos” bosas Dundulis teisme perdavė tokią žinią – “jau seniai reikėjo tai padaryti” (uždaryti “Laisvą laikraštį”). Kodėl? “Nes to prašė mūsų pirkėjai?”.

Tačiau teisme paaiškėjo, kad ‘Norfa” negali pateikti nė vieno pavyzdžio, kad kas nors būtų prašęs sustabdyti prekybą “Laisvu laikraščiu”. Priešingai – labai daug žmonių klausė, kodėl jo nebeliko prekybos tinkluose.

Šią vasarą “Lietuvos paštas” atsisakė priimti “Laisvo laikraščio” prenumeratą savo skyriuose, nors iki šiol daug žmonių eina į pašto skyrius ir nori jį užsisakyti. Tačiau paštininkės parodo jiems duris. Taip pažeidžia ne tik Konkurencijos įstatymus, tačiau blogina ir savo finansinę padėtį, nes atsisako suteikti paslaugas.

Visą laiką žinojau, kad šios valdžiukės ir šimonyčių darbeliai, nes tai jų firminis stilius. Pagaliau paaiškėjo, kaip prekybos tinklai uždirbo iš savo represijų prieš laisvą spaudą. Galimai.

Tai yra kai vyko visa ši spaudos naikinimo akcija, valstybinė mokesčių inspekcija buvo pareiškusi “Maximos” savininkui didelės mokestines pretenzijas.

BNS 2023.01.31 15:15

Nerijus Numavičius

Nerijus Numavičius / BNS nuotr.

Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) ir pagrindiniam „Vilniaus prekybos“ akcininkui Nerijui Numai taikiai susitarus ir verslininkui jau sumokėjus dalį jam paskaičiuotos gyventojų pajamų mokesčio (GPM) skolos, teismas priėmė jo prašymą atsisakyti skundo ir bylą nutraukė.

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) tokią nutartį priėmė antradienį, BNS pranešė teismo atstovas Audris Kutrevičius.

Gruodžio pabaigoje abi pusės pasirašė taikos sutartį, tačiau jos turinys neatskleidžiamas. N. Numos šeimos biuro atstovas Lukas Radžiūnas antradienį BNS sakė, kad sutartą sumą N. Numa pervedė VMI gruodžio 20-ąją, tą pačią dieną, kai buvo pasirašyta sutartis.

L. Radžiūnas nei anksčiau, nei dabar nepatvirtino neoficialių BNS žinių, kad skolos suma su delspinigiais ir bauda siekia apie 5 mln. eurų. BNS žiniomis, taikos sutartimi ji gerokai sumažinta.

2017-aisiais mokestinį tyrimą pradėjusi VMI nurodė N. Numai sumokėti viešai neįvardijamą sumą GPM, tačiau verslininkas nesutiko ir ginčijo ją teisme.

BNS žiniomis, ginčas vyko dėl daugiau nei 19 mln. eurų, išmokėtų N. Numai sumažinus jo valdomos Kipro bendrovės „Amarentio Holdings Limited“ įstatinį kapitalą. Bylą dėl su šia išmoka susijusių sandorių nagrinėja Nyderlandų teismas – Amsterdamo apeliacinis teismas pernai balandį atmetė prašymą nutraukti jo pradėtą tyrimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

0
    0
    Jūsų krepšelis
    Jūsų krepšelis tuščias